סיכום טיול שבילים – שבת 21 מאי 2016

 

המסלול באדיבות עמית שרון

לפני מספר שבועות פנה אלי רפי חכם והציע להוביל טיול שבילים ברמה קלה שיתאים לזוגות וגם לרוכבי שטח מתחילים,למעשה זה שיחזור של טיול שרפי הוביל לפני כשנה אבל במתכונת לילית.אני שמחתי על היוזמה ואישרתי מיידית את הטיול ואת המועד.

במקביל פניתי לאמיר מזור מחב' מאיר יבואנית אופנועי הונדה ובקשתי לקבל לרכיבת מבחן את האפריקה טווין החדשה,שבילים בדרגת קושי קלה בדיוק מתאימים לרכיבת ניסיון על אופנוע חדש ולא מוכר לי ואמיר אכן אישרתי את המועד ואת רכיבת המבחן.

ההתעניינות היתה גדולה וע"מ למנוע "פקקי תנועה" בטיול,עצרתי את ההרשמה כשמספר המשתתפים הגיע ל 25 אופנועים.המועד הגיע ולתחנת הדלק בצומת האלה התקבצו להם רוכבים ותיקים וחדשים ,יחידים וזוגות ואפילו רכב מלווה עם רבי ויעקב בדיחי ורעייתי מירי שהצטרפה לרכב גם היא.

מפגש הכרות ותדרוך תחנת הדלק צומת האלה

על כביש 38

סבב הכרות בין הרוכבים,בטיחות ומנהלות ויוצאים לדרך כשרפי חכם על ההובלה.תחילת הרכיבה בדרך סלולה על כביש 38 ובואכה פרק עדולם ובהמשך הופכת לשביל כבוש ואפילו שילוב של חציית מעבר מים.

אין לי מושג מה מקור המים וסבירות גבוהה שמדובר במי קולחין ובכל זאת זאת חוויה לחצות את מעבר המים ולצפות בזהירים ובחוששים ובאלה שמעדיפים שובל מים מאחוריהם.

לפני מעבר המים

 

העדינים

עושי הגלים

חציית מעבר מים

ממשיכים ברכיבה בשבילים שמשנים צורתם ובדרך כלל עם ענני אבק שמותיר אחריו טור הרוכבים.

מגיעים לאזור  אמציה ומתחילים לטפס לגבעות גד וכאן מצפה לנו הפתעה,רוחל'ה רעייתו של רפי חכם ובתם ממתינות לנו כאן עם פריסה של "קובנה" מאפה בצק תימני עם רסק עגבניות טרי ,סחוג ירוק וביצים חומות מלווים בקפה ותה ואני מניח במהירות בצד את הסנדוויץ שהבאתי איתי ויחד עם האחרים נהנה מכל ביס.

עושים "בוק" לאופנועים וממשיכים ברכיבה .אותי מדהימה העובדה שלמעט מספר אופנועי שטח ורוכבי אופניים בתחילת המסלול ,לא נתקלנו בגיפים או מטיילים עד לסיום המסלול מה שהביא אותי לבדוק עם יעקב בדיחי על מבצע צבאי שהחל ואנו לא יודעים עליו.

גבעות גד

הויסטרומים

האפריקות

יורדים מגבעות גד וממשיכים לכיוון שטח אש ואימונים של צה"ל  ומאכזב לראות קרטונים של מנות קרב וזוהמה שפורזים בשטח .פשוט מכעיס ומתסכל שהניקיון לא נשמר כאן ע"י צה"ל  ואי אפשר להאשים את המטיילים הפעם.

עוזבים את השטח ועולים על כביש משובש שעובר בסמוך לחרבת זעק ,ממשיכים לכיוון אסא דבירה(והפעם לא מבקרים במסעדה),הלאה לבית קמה ויורדים שוב לשטח לשומרת פורה.השביל כבר כבר טחון לפודרה ואחד החברים שפוגש את הפודרה מקרוב מצטרף לחבר צפוני שמחליט לחזור ועוד זוג שהתעייף והקבוצה המצומצמת ממשיכה בשבילים הריקים לחלוטין .

בין לבין יש מאגר מים(עמוס בברחשים) ושדה חמניות מרהיב ביופיו ואבק,המון אבק.

וכאן בערך מגיעה לסיומה הרכיבה לצד השלט המעיד שאכן רכבנו בדרך נוף שביל השקמה.

תודות ל:

רפי חכם על היוזמה וההובלה

רוחל'ה חכם על הכיבוד

רבי בדיחי על התמונות

ליעקב בדיחי על הליווי

לכל המרשלים על אפס טעויות

לאמיר מזור וחב' מאיר יבואנית הונדה אופנועים על השאלת האפריקה טווין לרכיבת המבחן

ולכל הרוכבים שלקחו חלק בטיול על החברותא והאווירה הנעימה .

סרטון שצילם וערך אלי רצבי

 

 

רשמים על האפריקה טווין

על האפריקה טווין רכבו ,בחנו וכתבו מיטב הבוחנים והכותבים בארץ ובעולם וקטונתי לחלוק על חוות דעתם המקצועית.יחד עם זאת אנסה לסכם את חווית הרכיבה שלי על האפריקה טווין במהלך שני ימי רכיבה במשפט קצר : "הצליח להם בהונדה".

חייב להודות שפחות עניין אותי לרכוב על האפריקה בכביש,כי כאן יש ועוד יהיו אלטרנטיבות רבות וכן סיקרן אותי מאד לדעת את היכולות שלה כאופנוע אדוונצ'ר בשטח וכאן התשובה היא חד משמעית,אופנוע דו"ש מעולה.

הוא קל לתמרון וההיגוי מעולה ומדוייק,המשקל שלו ( 212 ק"ג גרסת ABS עליו רכבתי ) פשוט לא מורגש כלל ,המנוע טווין ונשמע כמו סינגל אבל בהחלט נותן מענה בכל רגע נתון ומהרגע שביטלת את השליטה האלקטרונית ,האופנוע הזה מענג אותך בשטח במלוא מובן המילה .

ללא כל קשר היה מדהים לראות בטיול אחד כל כך הרבה אפריקות חדשות וזה בהחלט מעיד על הצלחה מרשימה במכירות .

כן הייתי מטפל במושב הנוקשה שאולי מתאים לרכיבה בשטח ופחות נחמד לישבן ברכיבה ארוכה(לאורך זמן,אולי להחזיק שני מושבים) ואני הייתי מחליף את המשקף לגבוה יותר(תלוי כמובן בגובה הרוכב).

דבר נוסף הוא נושא הפנצרים,אני בהחלט ממליץ להחליף את הפנימיות לסוג עמיד יותר ולבעלי האמצעים אולי לבחון רכישת סט גלגלים(אפטר מרקט) שמסוגלים לקבל צמיגי טיובלס.

סיכום:לעניות דעתי הצנועה ,הונדה ייצרו אופנוע אדוונצ'ר מעולה שמכוון יותר לשטח אבל בהחלט יודע להיות זריז ויותר מזה בכביש ,בניה מסיבית ולוק מעודכן ועכשווי עם היסטוריה מכובדת .

מבין האופנועים שרכבתי עליהם בעבר עושה רושם שהוא מתחרה ישיר ל BMW GS 800 וככל הנראה לעוד כמה שטרם ייצא לי לרכוב עליהם באותה קטגוריה.

מבחני דרכים שפורסמו בתקשורת

מבחן של  קובי ליאני וראובן סביו בוואלה כאן 

מבחן של אביעד אברהמי בפולגז כאן 

מבחן של צביקה כהן באתר 4X4 אתר השטח הישראלי כאן

פרטים טכנים מאתר היבואן כאן 

פורסם בקטגוריה ארועים ופעילויות, טיולי שבילים, כללי, סיפורי חברים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *