15 טיפים לנסיעה בטוחה בעומסי תנועה

תורגם על ידי יהודה בדיחי מתוך http://www.motorcyclistonline.com

Top 15 Motorcycle Tips For Street Riding Safety

1. עקוב אחר תנועות הראש של הנהג. חפש דרך השמשות והמראות של הרכב את תנועות הראש של הנהג. בד"כ הנהג יסתכל לצדדים לפני שיסטה מהנתיב שלו. זאת דרך טובה לצפות מראש סטייה פתאומית של רכבים סביבך.
2. אל תסמוך במאה אחוזים על המראות שלך. המראות לא מראות לך את כל מה שמתרחש סביבך. יש שטחים מתים. חובה להעיף מבט מעבר לכתף ימין ושמאל בכדי להשלים את התמונה.
3. בקרבת מחלפים וצמתים, אל תמקם את עצמך בין רכב ליציאה מהכביש. הרבה פעמים נהגים שנזכרים ברגע האחרון שהם צריכים לצאת ביציאה הקרובה סוטים מבלי לשים לב שיש רוכב לצידם ופוגעים בו.
4. סע במצב היכון לבלימה. שים קבוע אצבע או שתיים על ידית הברקס הקידמי ומקם את בוהן ימין קרוב לרגלית הברקס האחורי. כשהאידיוט התורן יחתוך אותך אתה תהיה מוכן.
5. הגבר את הניראות שלך. דאג שכולם יראו אותך, גם מרחוק. סע עם אורות גבוהים בשעות היום (ולא בלילה כשאתה רוכב מאחורי רכב אחר), לבש ביגוד וקסדה בהירים וצבעוניים. האפודים הזוהרים של היום הפכו לאופנתיים יותר אז נגמרו לך התירוצים.
6. היה מוכן עם כוח ספייר. בתנועה ענפה, סע בהילוך אחד נמוך יותר מהרגיל כך שיהיה לך כוח לזנק קדימה באופן מידי במידת הצורך. זה נותן לך עוד אופציה של דילוג קדימה במקום להישאר רק עם האופציה של הבלימה כשהחמור לידך פתאום נכנס לך לנתיב. הסל"ד הגבוה גם יתריע לסובבים אותך על נוכחותך בקרבתם.
7. התנועה מאיטה? היצמד לימין או לשמאל. כשהתנועה לפניך מאיטה, מקם את עצמך מימין או משמאל לרכב שלפניך. זה ייתן לך נתיב בריחה במידת הצורך ויציל אותך מלהיות הממרח בסנדוויץ' במידה והרכב מאחור לא יעצור בזמן. ברגע שעצרת, הישאר בהילוך והבט במראות מוכן לזינוק על כל צרה שלא תבוא.
8. תרגול הסריקה. רכיבה מודעת זקוקה לתרגול. סרוק את הסביבה כל הזמן, הבט במראות, הבט להמשך הכביש, בדוק מה קורה בשטחים המתים של המראות מימין ומשמאל, הבט על לוח השעונים. זה יגביר את העירנות שלך למצב בו אתה נמצא ובכך ישפר את יכולת התגובה שלך. התמקדות רק במימד אחד מזמינה צרות.
9. בוגדנות הרכב הפונה ממול. כשרכב ממולך עומד לבצע פניה שחותכת את מסלול נסיעתך, צפה להפתעות ואל תהיה בטוח שהוא רואה אותך מגיע מולו. הגבר ניראות עם האורות, שים לב לגלגלי הרכב או לידי הנהג על ההגה בכדי לזהות סימני תחילת פניה. אם אתה מזהה תחילת תנועה, היה מוכן לבלימה, סטייה או האצה – מה שיותר מתאים למצב.
10. הכר את תנאי הדרך. עליך להוסיף גם את תנאי האספלט לסריקה שלך. היזהר מכתמי שמן וסולר. הם בד"כ כתמים בצבע מבריק. היזהר גם מחצץ וחול על הכביש – הם מסוכנים לך. את הסולר, אגב, אפשר לפעמים להריח עוד לפני שמגיעים אליו. ריח של סולר באוויר = סכנת החלקה.
11. סע בנתיבים הפנויים. נצל את הכוח של האופנוע שלך לבחור בנתיב הפנוי. זה ירחיק יותר מהרכבים ומהסכנות מהם, מהימצאות בשטחים המתים שלהם וייתן לך יותר מרחב תמרון. סע במהירויות משתנות. אם עברת לנתיב פנוי, סע בו יותר מהר. כך יהיה יותר קשה להתעלם ממך. נסיעה באותה המהירות כמו של התנועה מסביבך עלולה להעלים אותך מעיני הסובבים אותך במיוחד בזמן תנועה ענפה.
12. ביטול האיתות. עשה לך הרגל מידי פעם ללחוץ על כפתור ביטול האיתות. איתות שלא לצורך עלול לבלבל את הנהגים סביבך לגבי כוונותיך. לדוגמא, רכב הבא ממולך ומתכוון לפנות שמאלה כשאתה בטעות מאותת גם שמאלה, יחשוב שבטוח לבצע את הפניה. על הבלבול אתה תשלם כמובן. עדיף להתיש את הכפתור מלאבד את החיים.
13. רזה זה יתרון. להבדיל מרכב שהוא רחב יותר, אופנוע יכול לנוע פעם לימין הנתיב ופעם לשמאלו. נצל זאת בכדי להציץ ולראות מה צפוי בהמשך הדרך. הבט גם דרך השמשות של הרכב שלפניך.
14. יותר מדרך מילוט אחת. נכון, אופנוע יכול ליפול אבל יש לו גם יתרונות שאין לאחרים וחשוב לנצל אותם במצבי חירום. לא תמיד צריך להתנפל על הבקרסים. כמעט תמיד יש נתיב מילוט. סטייה לתוך החצר של מר כהן תהיה עדיפה על מפגש עם הפגוש של הסוברו שפונה שמאלה מולך. דאג שתמיד תהיה לך דרך מילוט מתוכננת ועדכן אותה דקה אחר דקה בהתאם לתנאי הדרך.
15. השתמש בנוהל שכן. טוב, זה קל, אנו בטוחים שאתם כבר עושים את זה. תן לרכבים גדולים ממך לעבור צמתים לפניך. כך, אם יש איזה אדיוט שעובר באדום, עדיף שיכנס ברכב שלפניך או לצידך ולא בך. מאותה סיבה אל תזנק לצומת מיד עם התחלף האור לירוק. תמיד בדוק אם אין מימין או משמאל איזה חמור שלא בא לו לעצור באדום וצא עם רכב מימינך או משמאלך כמגן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ארועים ופעילויות, כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>