"עדכון צוות רשויות בנושא ביטוח חובה – שינוי רכיב ההעמסה"

מכתב לועדה

תזכורת :מיד לאחר שפורסמו מסקנות ועדת וינוגרד (שינויים בריבית ההיוון) התברר שיש צורך לייקר את ביטוח החובה לרכב דו גלגלי בכ 20% .

שר האוצר "החברתי" משה כחלון מ"כולנו" פרסם הודעה לציבור הרוכבים בה הודיע שלא יתן יד לעליה בתעריפי הביטוח ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה,השר חיים כץ לא עודכן בהחלטה של שר האוצר ונוצרו אי הבנות/הסכמות בין שני המשרדים.
שר האוצר, משה כחלון, אמר ל"ידיעות אחרונות": "ציבור הרוכבים בישראל משלם כיום עלויות ביטוח גבוהות מאוד ביחס לנהגי המכוניות. הצו שעליו אני חותם הוא צעד ראשון בשורה של פעולות ומהלכים שאנחנו מובילים כדי להקל על כיסם של הרוכבים. בנוסף, אנו מאמינים כי הוזלת המחירים תביא לצמצום התופעה המצערת כיום של רוכבים שכלל לא מבטחים את עצמם. אני מבטיח שאנחנו נמשיך להילחם ולהפחית את יוקר המחיה בישראל בכל התחומים ותחום ביטוח האופנועים הוא אחד מהחשובים שבהם".

בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד וע"מ שהנטל לא יפול עליהן,הגישו חברות הביטוח בג"צ נגד משרד האוצר,בו תבעו לייקר את תעריפי ביטוח החובה ב20% או לשנות את החוק.

באותו שלב הוקם מטה מאבק שתפקידו היה לפעול מול משרד האוצר והמפקחת על הביטוח והושגה הבנה עם נציגי משרד האוצר שיוקם צוות משותף של משרד האוצר/אגף שוק ההון וצוות הרשויות של מועדון האופנועים הישראלי בניסיון למצוא דרך שתעצור את ההתייקרות ואף תוביל להוזלה בתעריפי ביטוח החובה.

בין לבין פרסם מבקר המדינה דוח חמור שמציין את העובדה בה כ 50% מהרוכבים אינם רוכשים ביטוח חובה.

לאחר מספר דיונים עם נציגי המפקחת על הביטוח העסק נתקע וההצעות שקיבלנו לא עלו בקנה אחד עם הדרישות שלנו להוזלה משמעותית של תעריפי ביטוח החובה.

בחודש ינואר קיבלנו הודעה על יוזמה חדשה שמוביל ח"כ מיקי זוהר בשיתוף הח"כים איתן כבל ויצחק וקנין שעל פיה ישונה רכיב ההעמסה מ 6.5% הקבועים היום ל11%,שינוי שיגרום לביטול התייקרות בשיעור של 20% בתעריפי ביטוח החובה ואף להוזלה משמעותית בתעריפים.

נציגי מועדון האופנועים הישראלי – צוות הרשויות (עו"ד עמית ברגמן,עו"ד זהר גרינברג,יו"ר המועדון אליקו אלג'ם ועמרי גוטמן) הוזמנו לוועדת הרפורמות ,לקחו חלק בשני דיונים בהם דנו בנושא וברכו על יוזמת הח"כים הברוכה.

כבר בתחילת הדיונים נוצר רושם לכאורה שיש הסכמה בין מציע החוק ח"כ מיקי זוהר שנכח רק בתחילת הדיון הראשון לבין יו"ר הוועדה ח"כ עזריה לשינוי חלקי בלבד והשינוי ברכיב ההעמסה יעמוד על 8.5% ולמעשה יגרום לביטול ההתייקרות בלבד ולא יוזיל בפועל את תעריפי ביטוח החובה כפי שהבטיח שר האוצר כחלון לפני כשנה.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת הכנסת והעבירה את ההצעה בקריאה ראשונה ומיד לאחר מכן אושרה ההצעה שוב בוועדת הרפורמות .גם לדיון זה הוזמנו והפעם בחרו לא לשמש "עלה תאנה" לתהליך וסירבנו לקחת חלק בדיון.במקביל נשלח מכתב של עו"ד עמית ברגמן מטעם מועדון האופנועים הישראלי (מצורף לפוסט) אל יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה,אל יוזם החוק ח"כ מיקי זהר והעתקים אל שר האוצר והמפקחת על שוק ההון הביטוח, בו אנו מבהירים את עמדתנו תוך מתן דגש על התעלמות הועדה מהכשל בו 50% מהרוכבים לא רוכשים ביטוח חובה בגלל העובדה שאינו בר השגה.

היום אנחנו מתבשרים על מהלכים חד צדדיים בדבר הקמת ועדה שתדון בפגיעה בכיסוי הביטוחי שלנו ויצירת אפליה בין רוכבי הרכב הדו גלגלי לבין נהגי המכוניות.

אז לסיכום :

1, יש תשובה לבג"צ של חברות הביטוח ולא תהיה התייקרות של 20% .

2.את מרבית הרוכבים לא עניינו הסיבות להתייקרות(ועדת וינוגרד) והתייקרות כזאת היתה ממיתה את שוק הרכב הדו גלגלי באופן מוחלט.

3.התאימו את השינוי ברכיב ההעמסה כך שינטרל את ההתייקרות בלבד ללא ההוזלה המובטחת.

4.חברות הביטוח ערכו מסע הפחדה (כפי שעשו מספר פעמים בשנים עברו) מול משרד המשפטים והאוצר ובפועל הן למעשה קובעות את המדיניות ולא שר האוצר(למרות הצהרותיו).

5.אין פתרון למצב המסוכן והמדאיג שביטוח החובה אינו בר השגה וכ 50% אינו רוכשים את הביטוח.

6.יש פתרון "מתחת לפנס" שמדאיג אותנו ובמקום שחלק מהנטל יפול על חברות הביטוח שמרוויחות כמיליארד ש"ח בשנה מעסקי ביטוח החובה ,מציעים לפגוע לנו בכיסוי הביטוחי.

אנו נמשיך להתנגד בתוקף לכל מהלך חד צדדי שישנה את המפה הביטוחית לרעת הרוכבים ונעדכן על פעילותינו בהמשך.

אני מציע לכל מי שזוכר את הבטחות שר האוצר "החברתי " משה כחלון שפורסמו לפני כשנה http://fullgaz.co.il/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%94…/ לפנות לשר ע"מ לקבל תשובות לתהליך המוצע.

פורסם בקטגוריה ארועים ופעילויות, כללי, פעילות אל מול הרשויות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *