עדכון בנושא גלאים לרכב דל מתכת

מזה למעלה מעשור אנו במועדון האופנועים הישראלי ,מנסים להזיז קדימה את נושא הגלאים לרכב דל מתכת.

בשנת 2001 מונתה וועדה מקצועית שהמליצה המלצות לשר התחבורה ולצערי אינן  מיושמות במלואן.

לפני כשלוש שנים פנו נציגי צוות הרשויות של מועדון האופנועים הישראלי לשר התחבורה,עם הצעה מעשית לפתרון הבעיה והיא נדחתה על הסף בכל מיני טענות ותירוצים.

דווקא החברה הלאומית לדרכים או בשמה העדכני "חברת נתיבי ישראל" הרימה את הכפפה ובפגישות עבודה שקיימנו סוכם על שת"פ וניסיון לתת מענה לכל צומת בו מתעוררת בעיה של זיהוי רכב דו גלגלי דל מתכת.

בפגישות עם חברת נתיבי ישראל אף התבשרנו שכל צומת חדש או שיפוץ של צומת מרומזר,תוכנס מערכת בעלת רגישות גבוהה יותר ובמהלך השנים האחרונות מרבית הפניות אליהם ,קיבלו מענה הולם.

אז מדוע נכתב הפוסט הזה? כי הבעיה העיקרית שלנו היתה בתחומי שיפוט של עשרות רשויות ומועצות מקומיות או יותר נכון "סמכויות תמרור מקומיות" ולא היה ניתן לקבל מענה לבעיה שהיא כלל ארצית.

והנה אני מקבל פניה משי בכור חבר מועצת העיר רמת גן איתו יש לנו "דו שיח" פורה בנושא הדו"ג,שמבשר לי על פניה רשמית של משרד התחבורה לרשויות המקומיות בנושא שיפור "לולאות" (גלאים לרכב דל מתכת).

אני מצרף את נוסח הפניה ומודה לשי בכור על הפניה אלינו ,רואים את האור בקצה המנהרה :

לכבוד רשויות התמרור המקומיות שלום רב,

הנדון: הנחיות לתכנון לולאות לרכב דל-מתכת ברמזורים (להלן: "ההנחיות")

1. בנובמבר 2001 התפרסמו ההנחיות לתכנון לולאות לרכב דל-מתכת ברמזורים. כתיבתן ופרסומן של ההנחיות היה פועל יוצא של תפוצתם הגוברת של כלי רכב דלי-מתכת (בעיקרם רכבים דו גלגליים בנפח מנוע קטן).

2. נכון למועד כתיבת שורות אלו, וחרף העובדה כי חלף יותר מעשור מעת פרסום ההנחיות, ישנן רשויות תמרור מקומיות אשר במערכות הרמזורים הנמצאות בשטחן, מותקנות לולאות לזיהוי רכבים שאינן מותאמות לזיהוי רכבים דלי מתכת.

3. תשומת הלב לכך כי הימנעות מהתקנת הלולאות לרכב דל מתכת יוצרת מצבים בלתי רצויים עבור נהגי רכב זה, ומכריח אותם לבצע תמרונים שונים לצורך מעבר בצומת, באופן אשר לעיתים אף עשוי להעמיד את הולכי הרגל בסיכון.

4. לאור האמור לעיל, הריני מורה לכל רשויות התמרור המקומיות, מתוקף הסמכות המסורה לי בתקנה 11(א), כרשות תמרור מרכזית, לתכנן לולאות נוכחות/דרישה במופעים נפסחים אשר הופעתם מותנית בדרישה על ידי גלאי, אשר יספקו אור ירוק גם על פי דרישה של רכב דל מתכת. הוראה זו חלה הן על תכנון רמזורים חדשים, והן בעת העדכון העיתי ו/או פעולות אחזקה שוטפות, המבוצעות במערכת הרמזורים הקיימים.

5. למען הסר ספק יובהר, כי במידה וקיימים רמזורים עם מופעים נפסחים אשר בהם טרם הותקנו לולאות לרכבים דלי מתכת, באפשרות רשות התמרור המקומית לבטל את אפשרות הפסיחה, וזאת עד להתקנת לולאות הרכב דל- מתכת.

6. את ההנחיות ניתן למצוא באתר משרד התחבורה כאן

7. על רשויות התמרור המקומיות, לדאוג להתקנת גלאים לזיהוי רכבים דלי מתכת ברמזורים הפועלים במופעים נפסחים אשר הופעתם מותנית בדרישה על ידי גלאי, או לחילופין, להחזיר את הרמזורים לפעילות המבוססות על מסגרת זמנים, בהתאם להוראתי זו, עד לחודש יוני 2011. בכבוד רב, עירית שפרבר מנהלת אגף בכיר תכנון תחבורתי.

על החתום – עירית שפרבר מנהלת אגף בכיר תכנון תחבורתי

פורסם בקטגוריה ארועים ופעילויות, כללי, פעילות אל מול הרשויות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

3 תגובות על עדכון בנושא גלאים לרכב דל מתכת

  1. מאת אבי‏:

    האם יש אפשרות לקבל את הנספח המקורי של הגברת שפרבר במייל על מנת לפנות איתו לגורם שאמור לטפל שנושא בעיריית אשדוד ?

  2. מאת אלצ'ק רפי‏:

    המצב עדיין בכי רע, לא חש שינוי והבעיה ממשיכה להטריד .
    האם יש מי שדוחף את הנושא ומניע אותו ע"מ להגיע להישגים ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *